Slová, ktoré predávajú

Určite ste určite už aj vy zaregistrovali, že stále viac ľudí má vo svojom slovníku nové slovo: copywriting.

Aj viete, že to má niečo spoločné s písaním, ale neviete čo to presne znamená, a ani to, či sa s tým naozaj dá zarobiť a či by ste sa tým prípadne mohli živiť aj vy?

Čo to vlastne je ten copywriting ?

Zjednodušená odpoveď by bola: písať texty, ktoré predávajú. Môže ísť o reklamné texty, webové stránky, predajné stránky, emaily, články do časopisov, firemné blogy atď

„ Môžem sa stať copywriterom, keď si myslím, že písať viem a písanie ma aj naozaj baví? Môžem sa tým uživiť?“ Na tieto a aj mnohé iné otázky týkajúce sa copywritingu, sa ma často pýtajú moji klienti.

Písanie, Napísať, Osoba, Papierovanie, Papier, Notebook

Odpoveďou je, že vedieť písať, je základným predpokladom, ale samo o sebe to nestačí.

Ovládať gramatiku je taktiež nevyhnutnosťou, ale k tomu, aby sa stal z vás dobrý copywriter, je potrebné ešte niečo viac.

Musíte vedieť písať pútavo, mali by ste ovládať aj digitálny marketing, trochu sa orientovať v oblasti o ktorej píšete a mali by ste vedieť do vašich textov zaradiť aj zaujímavé príbehy.

A prečo príbehy?

Príbehy sú tým rozhodujúcim korením, ktoré, keď do svojich textov primiešate, tak si ich čitatelia na nich naozaj schuti pochutnajú a budú viac naklonení aj k myšlienke niečo si nakúpiť.

Ukážem vám to na príklade.  

Napíšem  vám jeden príbeh, na základe ktorého najlepšie pochopíte , aký neskutočný význam príbehy majú a aké dôležité sú slová a o čom vlastne ten copywriting je.

Takže tu je ten sľúbený príbeh:

Bol raz jeden muž, ktorý si každé ráno sadol na zem na svoje obľúbené miesto na hlavnej ulici, pred seba položil klobúk a kartičku s nápisom:

Som slepý, pomôžte mi prosím

Občas sa niekto pri ňom zastavil a hodil mu pár mincí, ale nebolo to nič moc a takto sa trápil deň za dňom a bol vďačný aj za to málo, čo mu dobrí ľudia dali a nič viac už od života v podstate ani nečakal.

Až sa jedného dňa pri ňom zastavila elegantná mladá dáma, zobrala jeho kartičku a niečo na ňu písala, zatiaľ čo slepý muž ohmatal jej topánky, aby ju vedel identifikovať aj v budúcnosti.

Mladá žena dopísala, rozlúčila sa a odišla. Čo sa udialo potom by nečakal tento smutný muž ani v najdivokejších snoch.

Odrazu sa pri ňom zastavovalo veľké množstvo ľudí a nielenže mu dávali o moc viac peňazí ako predtým, ale boli k nemu všetci milí a ohľaduplní, prehodili s ním zopár slov a toto ho tešilo ešte viac ako finančná pomoc.

Lebo ako si aj on uvedomil, že ešte viac než peniaze mu chýbal kontakt s ľuďmi a milé slovo.

Jeho život sa z minúty na minútu zmenil a zo smutného starého muža sa razom stal veselý a usmievavý pán.

Po niekoľkých dňoch sa pri ňom opäť objavila tá istá mladá elegantná žena a on ju samozrejme spoznal na základe jej topánok.

So zvedavosťou sa jej spýtal, čo napísala na tú kartičku, že sa tak dramaticky zmenil  prístup všetkých okoloidúcich k nemu.

A čo mu na to odpovedala mladá žena?

„ Napísala som tam to isté, len inými slovami.“

Určite aj vás veľmi zaujíma, čo také tam mohla napísať, ak to bolo to isté a predsa to muselo byť niečo úplne iné, ak to zmenilo tak radikálne správanie všetkých ostatných.

Bolo tam napísané toto:

„ Je tak nádherný deň a ja ho nemôžem vidieť.“

A čo z tohto príbehu vyplýva a ako súvisí s copwritingom?

Ja som na jeho základe pochopila, že sila slov je naozaj neskutočne veľká a že to isté sa dá napísať rôznymi slovami a taktiež, aké dôležité je nájsť tie správne slová, ktoré klientov dokážu zaujať a ktoré zároveň budú aj predávať.

Ak sa chcete stať dobrým copywriterom, tak dôležité bude nielen písať pekne, ale tvoriť také texty, ktoré budú pútavé a budú vedieť predávať.

V tom prípade sa budú klienti o vás biť a o dobre ohodnotenú prácu nebudete mať núdzu.

Teraz zopár praktických rád:

Najťažšie je začať a presadiť sa. Medzi copywritwritermi je naozaj veľká konkurencia.  

Pripravte si zopár vašich textov a na začiatok môžete osloviť s vašou ponukou všetky marketingové e SEO agentúry. Nájdete ich tak, že si do googlu vyhľadávača zadáte : „SEO agentúry“ a „ marketingové agentúry“.

Čo sa týky ceny, tak tu si porovnajte s konkurenciou a na začiatok odporúčam ísť s cenou skôr dole ako hore.

Keď budete mať za sebou už niekoľko úspešných textov, tak si môžete hľadať prácu priamo u klientov a aj vaše finančné ohodnotenie vy malo byť vyššie.

Cena za normostranu sa pohybuje od 5,- euro až do 80,- euro.

Pridajte sa aj do facebookových skupín: Copywriteri SK, Marketeri, copywriteri, SEO optimalizátori 😉, Marketéri, SEO špecialisti, PPC-čkári, Copywriteri, Podnikatelia – SK / CZ

Zaregistrujte sa aj na https://www.copywriting.cz/, kde môžete taktiež ponuknuť svoje služby.

A samozrejme netreba zabudnúť ani na https://www.jaspravim.sk/ a v Českej republike na https://www.jaudelam.cz/

A čo dodať na záver?

Pokiaľ vás písanie naozaj baví a ste presvedčení o tom, že toto by mohlo byť to pravé orechové, čo by vás mohlo uživiť a zároveň by ste tým dosiahli aj veľku slobodu, tak neváhajte a pusťte sa do toho.

Nedajte sa odradiť neúspechmi, lebo aj tie určite prídu.

Nezabúdajte hlavne na trénink a na to, že ani športovci s obrovským talentom, by nedosiahli nič, pokiaľ by každý deň tvrdo netrénovali.

Takže každý deň píšte, píšte a ešte raz píšte a úspechy sa určite dostavia.

Pokiaľ písanie nie je práve vašou silnou stránkou, ale aj tak by ste si radi zarábali nejakou prácou na internete, tak nevešajte hlavu, sú aj iné možnosti.

Kliknite sem, pokiaľ aj vy si chcete privyrobiť prácou z domu.

Expertka na hľadanie práce https://najst-pracu.sk/ E-mail: info@najst-pracu.sk
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov