7 najväčších chýb, ktoré vás brzdia v sieťovom marketingu!

Sieťový marketing je v posledných rokoch na veľkom vzostupe a veľa ľudí sa rozhodlo v ňom skúsiť šťastie.

Ak patríte medzi nich a nedarí sa Vám tak, ako by ste si želali, pripravila som pre Vás článok, ktorý by Vás mohol vo Vašom snažení nakopnúť.

Ste unavení z neustáleho snaženia sa a nezaznamenávania žiadnych výsledkov?

Cítite sa stratení, znechutení a unavení z bezvýsledného snaženia.

Chápem váš boj a frustráciu, ktorú cítite. Ak máte pocit, že ste na konci so svojimi silami, nezúfajte.

Bola som na tom rovnako, ale našla som cestu von a preto by som s vami rada podelila o moje skúsenosti, a budem sa tešiť, keď vám dokážem aspoň trochu pomôcť.

Tu je na základe mojich skúsenosti 7 najväčších chýb, ktoré ľudí brzdia v sieťovom marketingu a kvôli ktorým sa im nedarí.

1.  Nejasné ciele:

Keď stojíte na začiatku cesty, musíte jasne vidieť svoj cieľ. Ak neviete, kam chcete ísť, ako môžete vedieť, ktorou cestou sa vydať? Definujte svoje ciele a smerujte k nim bez ohľadu na prekážky.

To je ako keby ste si zavolali taxík a a keď sa Vás bude pýtať taxikár, kam chcete ísť, tak mu poviete, že niekam, ale neviete presne kam.

Vy si musíte zadefinovať, kam sa chcete dostať. napr. že chcete zarábať 3 000 eur mesačne a pôjdete za tým, pokiaľ to nedosiahnete bez ohľadu na to, že sa Vám nebude dariť, alebo sa Vám nebude chcieť.

Musíte mať pred sebou vidinu svojho cieľa a istotu v sebe, že k nemu skôr či neskôr učíte aj dôjdete.

Úspešní sieťoví marke téri sa odlišujú od tých neúspešných práve tým, že sa nevzdali, a aj keď sa im nedarilo, tak napriek všetkému boli presvedčení, že raz to dokážu a naozaj to nakoniec aj dokázali.

Ja keď som vstúpila do sieťového marketingu, tak som mala za sebou už skoro 20 rokov úspešného online podnikania a myslela som si, že to toto nemôže byť pre mňa až taký problém.

Ale ako vieme, pýcha predchádza pádu a prvé mesiace som nezarobila skoro nič.

Pochopila som, že musím úplne zmeniť svoje vnútorne nastavenie a začať s pokorou od piky a tak sa aj stalo.

A postupne sa to začalo obracať a dnes som veľmi šťastná, že som to vtedy nevzdala. Ale nevzdala som to len preto, lebo som mala jasne zadefinovaný svoj cieľ. Kam sa chcem dostať.

Aby ste to ešte lepšie pochopili. Zvoľte si nejakú destináciu, ktorú chcete raz určite navštíviť. Takú, po ktorej naozaj silno túžite.

 Ako príklad uvediem napr. Himaláje. Pre vás musí byť jasne dané, že do tých  Himalájí naozaj raz prídete a na ten Mount Everest sa raz vyšplháte.

Nech sa deje čo sa deje. Ešte neviete kedy a ako, ale pre vás neexistuje, aby ste sa tam nedostali a neprestanete hľadať možnosti a dopravné prostriedky, ako sa tam dostať, až pokiaľ sa Vám tam nepodarí dostať.

A tak to musíte vidieť aj v sieťovom marketingu. Musíte mať jasnú víziu toho, kam smerujete. Bez jasnej cesty sa môžeme cítiť stratení a bezcieľni. Ale s jasným cieľom pred očami, môžeme prekonať akékoľvek prekážky.

Takže vezmite si pero a papier a napíšte si, koľko chcete zarábať mesačne v sieťovom marketingu. Aká je tá suma, pri ktorej by ste mohli pekne žiť a nestresovať sa financiami?

Napíšte ju a pozrite sa na ňu s hlbokým presvedčením, že k tomuto číslu raz určite dôjdete, že toto je Váš ciel a ešte neviete kedy a ako, ale je úplne jasné a samozrejme, že túto sumu budete zarábať každý mesiac.

Precíťte ten pocit, že tie peniaze už zarábate a tešte sa z toho.

To číslo si pripomínajte čo najčastejšie, aby sa Vám vrylo úplne pod kožu a aby ste mali v sebe absolútnu istotu, že to nie je len nejaká predstava, ale Váš reálny cieľ, ku ktorému na 100% dôjdete.

2. Nedostatok trpezlivosti:

Úspech v sieťovom marketingu nepríde cez noc. Vyžaduje si to trpezlivosť a vytrvalosť. Nedajte sa odradiť, keď sa výsledky neobjavia hneď.

Je súper, že už máte cieľ. Teraz je potrebné pripraviť sa na to, že tá cesta bude chvíľu trvať.

Viem, že to nie je ľahké. Pracujete tvrdo, snažíte sa vytvoriť silnú sieť pre svoje podnikanie, ale niekedy máte pocit, že sa nehýbete z miesta. Je to frustrujúce, viem to.

Ale čo keby ste videli do budúcnosti a videli by ste sa o niekoľko mesiacov alebo rokov, že ste presne tam, kde sa chcete dostať. Že žijete svoj život snov?

 

Boli by ste potom ochotní zamakať a vydržať? Určite áno. Musíte presvedčiť samého seba, že do tej vašej vysnívanej destinácie určite dôjdete, ale že to bude chvíľu trvať.

Nemôžete sa sústrediť na výsledky, ale na tú cestu. To že za deň oslovíte 50 ľudí, a napriek tomu, nemáte z toho ani jeden predaj ani registráciu, môže byť síce frustrujúce, ale neznamená to, že ten deň bol neúspešný. O kus ste sa zas posunuli a zas ste o niečo bližšie k vášmu cieľu.

To ako keby vyštartujete z vášho mesta a hneď by ste chceli vidieť ten Mount Everest. Ešte chvíľu potrvá, kým ho uvidíte, ale každý krok čo k nemu spravíte, vás k nemu stále viac a viac k nemu približuje a raz ho naozaj uvidíte.

Takže naplánujte si vaše denne aktivity a robte ich každý deň a pravidelne a tešte sa z toho, že ste stále bližšie a neexistuje, aby ste nakoniec do tej vašej vysnívanej destinácie nedošli.

Ak vydržíte a budete mať aj dostatok trpezlivosti, tak na konci vás čaká skvelá odmena vo forme vášho vysnívaného života.

Ako a kde  môžete pracovať online a mnoho ďalších tipov, ako zarábať pomocou internetu sa dozviete tu >>>https://najst-pracu.sk/ako-zarobit-online-pracou/

3. Prestaňte sa porovnávať s ostatnými

Cítite sa niekedy menejcenní pri pohľade na úspechy vašich kolegov vo vašej spoločnosti? Začali neskôr ako vy a napriek tomu každý deň hlásia nové predaje alebo registrácie?

Vaši sponzori ich chvália a Vami  lomcujú pocity závisti a menejcennosti? Na jednej strane im to doprajete a na druhej strane sa cítite zle a zdá sa Vám to nespravodlivé?

Nebojte sa, vaše pocity sú úplne normálne a aj ja som si nimi prešla- Sú úplne prirodzené. Ale jediná cesta, ako sa ich môžete zbaviť, je prestať sa úplne porovnávať s ostatnými.

Niekto mohol už predtým mať vybudovanú sieť silných kontaktov, ďalší má kopu followerov na Instagrame, ďalší ma obrovskú rodinu a zapojí do svojej siete všetky tetušky a sesternice aj z 3.kolena.

Takže, čo chcem tým povedať je, že každý ma úplne inú štartovaciu pozíciu. Niekto má hneď k dispozícii lietadlo a niekto ma len svoje nohy alebo bicykel.

Máte pravdu, že to nie je spravodlivé, ale život nie je spravodlivý, treba to akceptovať a nepozerať sa na ostatných, ale sústrediť sa na vašu cestu a na vaše dostupne dopravné prostriedky.

Lebo každý, kto sa rozhodne, že nakoniec do tých Himalájí dôjde, a bude o tom presvedčený, tak nakoniec tam naozaj príde.

A situácia sa môže cestou tam aj výrazne  zmeniť, ten čo mal to lietadlo, tak sa mu môže pokaziť a ten čo mal len bicykel, tak odrazu sa môže dostáť ešte k najmodernejšej verzii tryskača.

Takže naozaj sa prestaňte porovnávať s ostatnými, inšpirujte sa nimi, doprajte im, ale nedovoľte aby ich úspechy vyvolali vo vás pocit menejcennosti.

Sústreďte sa na vašu cestu, na vaše dopravne prostriedky a na to, aby ste pri vašej ceste mohli tie dopravne prostriedky meniť, ten pomalší za stále rýchlejší a kvalitnejší.

4. Nie ste autentický

Určite ste už počuli často, že na to, aby ste uspeli, musíte byť autentický. Ale práve v sieťovom marketingu sa toto príliš nedodržiava a preto väčšina podľa mňa  aj neuspeje.

Ja, keď som prišla do mojej spoločnosti a začala som oslovovať ľudí, sama som sa čudovala tomu, že väčšina mi aj hneď odpovedala.

Potom mi to moje oslovenie moja sponzorka úplne prerobila a čuduj sa svete, po použití tohto opraveného oslovenia mi neodpovedal skoro nikto, aj keď jej to fungovalo úplne perfektne. Ako je toto možné?

Určite to poznáte: človek, ktorý je skutočne autentický, vyznieva inak. Jeho slová sú silnejšie, pretože sú skutočné. Pretože sú jeho. Vyžarujú z nich jeho vlastné presvedčenie, jeho vlastnú vášeň a energiu.

A presne toto je to, čo vás robí silným v sieťovom marketingu: autentickosť. Áno, sieťový marketing je o produktoch, o stratégiách a o technológiách. Ale predovšetkým je o ľuďoch.

A ľudia sú v dnešnej hladní po autenticite. Chcú vedieť, že ste skutočný, že ste „naozajstný“. Chcú vedieť, že keď im hovoríte o produkte, ktorý milujete, hovoríte im to preto, že ho naozaj milujete.

Keď sa naučíte byť autentický, naučíte sa byť pravdivý. A pravda je to najcennejšie, čo môžete ponúknuť.

Je to dar, ktorý ľudia cenia a rešpektujú. Keď ste autentický, ľudia vám veria. Dôverujú vám. A to je to najcennejšie, čo môžete v sieťovom marketingu získať.

Takže presne k tomu vždy vediem aj ľudí v mojom tíme, žiadne naučené frázy a poučky.

Ale komunikovať tak, ako to cítia, v čom sa cítia dobre.

To im prináša úspechy a zároveň robia túto prácu o moc s väčším nadšením a radosťou, lebo sa v nej cítia dobre.

A to nám predsa všetkým ide, aby sme nielen veľa zarábali, ale aby sme sa popri tom aj bavili a tešili sa z toho, čo máme.

5. Nepoužívate stratégiu vhodnú práve pre Vás

Stratégia je ako dopravný prostriedok, ktorý Vás dopraví do Vašej vysnívanej destinácii.

Ale keďže už vieme, že tá destinácia nie je hneď za rohom, tak je naozaj dôležité vybrať si taký dopravný prostriedok v ktorom sa budete cítiť dobre a v ktorom bude pre vás radosť cestovať.

A tak je to aj v sieťovom marketingu. Zbytočne sa budete nútiť do niečoho, z čoho Vám bude zle, potom je úplne nezvratne, že časom to určite vzdáte.

Napr. ja, ja rada píšem, a nemám ani problémy s telefonovaním. Veľa dievčat v našej spoločnosti točí videa a reels a baví ich to, ale mňa nie a preto to nerobím.

Najprv som ti skúšala robiť, tak ako mi radili robiť to ostatní, ale potom som prišla na to, že mám k tomu úplnú nechuť a tak to potom aj vypadalo.

Takže som sa vrátila k písaniu a k video hovorom. Robím  to v čom sa cítim dobre a to iste učím aj ľudí v mojom tíme.

Veľa z nich mi hovorí, že napr. ich u predchádzajúcich spoločnosti nútili volať príbuzným a oni to nechceli, alebo chceli po nich, aby robili videa, a oni sa necítili na to, aby sa ukazovali, atď.

Ja sa najprv snažím zistiť u každého môjho nováčika, aký typ ho najviac baví a tomu prispôsobím potom aj jeho budúcu komunikačnú stratégiu.

Ja nehovorím, že si postupne nemá pridávať ďalšie. Samozrejme, čim viac spôsobov ako osloviť ľudí sa naučí, tým lepšie. Ale musí to chcieť sám.

Takže zamyslite sa nad tým, ktorý zo spôsobov komunikácie s ľuďmi Vás baví a ktorý nie?

A vrhnite sa celou svojou silou a nadšením do toho, čo vás baví. Ľudia to pocítia a budú sa cítiť k Vám priťahovaní. Budú cítiť, že robíte niečo čo Vás baví a tým si zarábate a to isté budú chcieť aj oni.

6. Sústreďujete sa na predaj produktov miesto budovania siete

Predstavte si, že ste na rázcestí. Na jednej strane je predaj, drina a neustále hľadanie nových zákazníkov. Na druhej strane je budovanie siete, kde sa zameriavate na vytváranie vzťahov a pomáhate iným dosahovať úspech.

Ktorú cestu by ste si vybrali?

V sieťovom marketingu sa mnohí zameriavajú na predaj, ale skutočný potenciál sa skrýva v budovaní siete. Možno to znie kontra-intuitívne. Veď predaj je predsa základom každého biznisu, nie?

Ale skúsme sa na to pozrieť z iného uhla. Vybudovanie siete v sieťovom marketingu je ako postavenie majáku v hustej hmle. Maják sa nemusí snažiť prilákať lode. Proste svieti a lode sa k nemu prirodzene orientujú.

Podobne to funguje s budovaním siete. Nie je to o tom, koľko produktov ste schopní predať, ale o tom, koľko ľudí ste schopní prilákať a inšpirovať, aby sa pridali k vašej sieti. Samozrejme, predaj je dôležitý.

Ale predstavte si, že každý člen vašej siete predá pár produktov. To je omnoho viac, ako keby ste predávali sami. A to je skutočný potenciál sieťového marketingu.

Vysvetlím Vám to na jednoduchom príklade z mojej spoločnosti:

Ak by ste napr. predali dva výrobky za mesiac za 60,- eur a mali by ste 30% províziu, tak by ste zarobili 36,- eur mesačne a keby si tie výrobky tí dvaja zákazníci opakovane nakúpili 13 mesiacov po sebe, tak by ste mali za tých 13 mesiacov províziu 450,- eur.

Ale ak by ste tých istých zákazníkov priviedli do našej spoločnosti ako samo spotrebiteľov a oni by priviedli ďalších dvoch a tí zas ďalších dvoch, tak by ste samozrejme mali vaše provízie, ale napr. by ste len na binárnom bonuse mali u nás 30 000,- eur za tých 13 mesiacov.

To je pekný rozdiel, čo myslíte?

Takže budovanie siete je to, čo vám z dlhodobého hľadiska zabezpečí splnenie vašich cieľov a aj to, že sa čo najskôr a čo najľahšie dostanete do vašej vysnívanej destinácie.

7. Nevzdelávate sa alebo sa vzdelávate málo

Sieťový marketing je odborná oblasť, ktorá si vyžaduje špecifické vedomosti a zručnosti. Investujte do svojho vzdelania a rozširujte svoje horizonty.

Viem, že prvé, čo vás teraz napadne, bude, že vy predsa chcete zarobiť a nie zas niečo niekde investovať.

A máte úplnú  pravdu. Nemusíte nutne investovať peniaze, investujte to najvzácnejšie, čo máte a to je váš čas.

A verte mi, že pokiaľ sa posnažíte, tak určite aspoň pol hodinku denne na počúvanie napr. nejakého podcastu si určite nájdete. Môžete napr. pri umývaní riadu, pri ukladaní dieťaťa, pri varení. Možnosti je nespočetne.

Ak si hovoríte to, že ale počúvať niečo zadarmo nemá zmysel a na to, aby ste si zaplatili drahé kurzy, ktoré by vám dali aj nejakú hodnotu, tak to si vy nemôžete dovoliť, tak vám môžem k tomu napísať len jedno.

Ja som si prešla dosť drahými kurzami, ale absolvovala som aj veľa výziev zdarma pripadne mám napočúvane podcasty alebo videa na YouTube.

A ten hlavný rozdiel, čo vidím vo veciach zadarmo a tých platených, je len v tom, ako ich človek berie a vníma.

Pokiaľ som zaplatila niekoľko stoviek eur, tak som sa ten obsah konzumovala o moc dôslednejšie a pozornejšie.

Pokiaľ to bolo zadarmo, brala som to tak,  však je to zadarmo, pozriem si to niekedy inokedy, keď budem mať viac času a samozrejme som si to už nikdy nepozrela, alebo ak aj predsa, tak som sa na to nesústredila úplne tak ako by som sa mala a robila som popritom ďalších tisíc vecí.

Ale časom, keď som si tie veci zdarma predsa len prešla, tak som prišla na to, že naozaj poskytujú neuveriteľnú hodnotu.

Takže ak nemáte peniaze, môžem vás ubezpečiť, že je naozaj veľmi veľa kvalitných veci, ktoré môžete mať úplne zadarmo, môžete z nich dlho a neobmedzene čerpať a môžu vás posunúť kvantovými skokmi vpred.

Ak neviete, kde hľadať, neváhajte a napíšte mi a ja Vám rada poradím, kde tieto poklady nájdete.

Lebo vzdelávanie sa je naozaj nevyhnutou súčasťou vašej cesty do vašej vysnívanej destinácie, ovplyvni to ako budete myslieť, ako budete na ľudí pôsobiť a zabezpečí vám to, že sa do tej vašej vysnívanej destinácie dostanete o moc rýchlejšie a pohodlnejšie.

Tak a čo dodať na záver?

Nenechajte sa odradiť prekážkami na ceste, ale považujte ich za príležitosti na rast a rozvoj.

Nezabudnite, úspech prichádza k tým, ktorí veria v svoje sny a odvážia sa ísť za nimi.

Nezabudnite, cesta k úspechu nie je rovná, je plná zákrut a kopcov. Ale na konci dňa, je to cesta, ktorú stojí za to prejsť.

Tak čo? Ste pripravení prekonať tieto prekážky a dosiahnuť úspech v sieťovom marketingu?

Chcete prísť do vašej vysnívanej destinácie, chcete zarábať to číslo, čo ste napísali na papier? Verím, že moje rady vám aspoň trochu pomôžu dosiahnuť váš vysnívaný cieľ.

Expertka na hľadanie práce https://najst-pracu.sk/ E-mail: info@najst-pracu.sk
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov